4º destino Pai, Tailândia

Junho 14, 2019 1 Por admin

A viagem para Pai começou após umas horas em Chiang Mai.

A viagem para Pai foi feita num mini-bus através da sinuosa montanha. Curvas e contra curvas, subidas ingremes, seguidas de descidas não menos acentuadas.

Após, exactamente, 3 horas chegámos ao desejado destino.

Mal cheguei percebi que a vibração de Pai era muito semelhante a Bali. E, quem me conhece sabe que eu adoro Bali.

Tínhamos à nossa espera a minha amiga Natália. Tive o prazer de a conhecer no ano passado no Tao Garden em Chiang Mai, enquanto fazia o curso de instrutora de White Tiger Qigong.

A Natália regressou a Pai, onde está num retiro de Kung Fu (estava na altura, agora já regressou a Portugal!:)). Lá, ela aproveita a boa vibração de Pai para se dedicar à escrita.

Quando chegámos já era noite. Escolhemos o hotel através do conselho da Natália. Reservámos através do Booking (Já sabem podem reservar neste site e usufruir de um desconto de 15€ enquanto me ajudam…)

Sylvana Pai, um lindo hotel com pequenos bungalows a circundar um bonito jardim.

O hotel era muito central, cuidado e altamente aconselhável.

Foi muito bom matar as saudades e voltar à conversa com a Natália, enquanto jantámos e fizemos o primeiro reconhecimento pelas ruas da cidade.

Na manhã seguinte fomos tomar o pequeno almoço e depois fomos comprar um bilhete para que eu e a minha mãe pudéssemos aproveitar para visitar o máximo de coisas. E, uma vez que não consigo conduzir mota, adquirimos uma visita guiada.

Foi bonita a coincidência de o amigo que a Natália estava à espera, o Matthias, ter aparecido na rua exactamente no momento quando terminámos de comprar o bilhete. A Natália estava mesmo a dizer que tinha que lhe mandar uma mensagem a dizer onde estávamos pois não tinha a certeza das horas que ele chegaria.

Acabámos por ir as 3 conhecer um simpático local Art in Chai. O Matthias juntou-se a nós mais tarde e acabámos por almoçar lá.

Depois seguimos para a visita guiada…

Visitámos:

• O White Buddha, sob um calor abrasador, subir aqueles degraus todos foi um difícil desafio.
  • Chinese village, onde pratiquei um pouco de Qigong como se tivesse na China (mas só um pouco, estava muito calor.)
  • Land Split, um local onde a terra se separou, com um sismo, e surpreendeu o seu dono, que mesmo não podendo usar a terra para agricultura como antes soube adaptar-se à nova realidade e tornou aquele lugar um ponto de visita em Pai.
  • Bamboo Bridge, uma linda e longa ponte de bambu. Nesta época estava tudo seco. No entanto, acredito que fora da época seca deva ser ainda mais bonito e remeter ainda mais para Bali, uma vez que se encontra sobre uma plantação de arroz.
  • Pai Canyon, para finalizar a visita com o pôr do sol.

A Natália e o Matthias juntaram-se a nós nesta última visita. O que tornou o pôr do sol ainda mais bonito e memorável.

Estava nublado e a expectativa do pôr do sol ia baixando à medida que subíamos para o Canyon. No entanto, achei que as nuvens tornaram o pôr do sol ainda mais especial.

Ver os raios de sol a iluminar, o desenho alaranjado a contornar as nuvens. A luz e a sombra despertaram em mim a emoção de sentir tudo o que tantas vezes reprimo. As minhas sombras vieram à luz. Emocionei-me, chorei, senti e agradeci…

Fiquei ali plenamente em mim, mas como se estivesse em nós. Foi um momento de união com o todo.

Como é possível que possa sentir que o meu rumo mudou com um pôr do sol…

Depois desta fantástica experiência fomos juntos jantar bem pertinho do nosso hotel, afinal começou a chover mal chegámos ao centro.

Tinha convidado a Natália a fazermos uma meditação de Lua Cheia. E, assim foi, terminámos este fantástico dia a ouvir a chuva, abrigados num género de coreto no jardim do hotel. Foi esse o local escolhido para a meditação. Uma meditação lindíssima que tive a honra de guiar e viver com eles os 3.

Antes de sairmos de Pai ainda tive oportunidade de conhecer um sítio que é a minha cara. Eu diria que tem uma mistura de Bali e da Tailândia. A Natália fez questão de me levar lá, pois sabia que eu ia adorar – Om Garden. Comida fantástica, energia e ambiente difícil de descrever em pleno.

Fomos lá tomar o pequeno almoço e almoçar… E, entre uma coisa e outra a Natália levou-me a conhecer o retiro de Kung-Fu onde ela está (esteve…).

Pai marcou esta viagem pela positiva, uma agradável surpresa foi a sua “vibe” muito na onda que eu gosto e me identifico (Diria muito a onda de Bali, aquele lugar que ainda ocupa o topo do pódio no meu coração).

Obrigada Pai, mas acima de tudo, obrigada Natália por nos receberes, orientares e acompanhares nestes dias.

Como é engraçado que nós, ambas Portuguesas, nos tenhamos encontrado duas vezes na vida, sempre na Tailândia. Espero ver-te em breve em Portugal, para ver se encontramos o “nosso” terreno e construímos a nossa eco-aldeia e retiro!!

Pai deixa saudades. Um destino a voltar com mais tempo…

The trip to Pai started after a few hours in Chiang Mai.

The trip to Pai was done in a mini bus through the winding mountain. Curves and curves, steep climbs, followed by descents no less accented.

After exactly 3 hours we reached the desired destination.

When we arrived I realized that the vibration of Pai was very similar to Bali. And who knows me knows I love Bali.

We had our friend Natalia waiting for us. I had the pleasure of meeting her last year at the Tao Garden in Chiang Mai while taking the White Tiger Qigong instructor course.

Natalia returned to Pai, where she is in a Kung Fu retreat (it was then, she has already returned to Portugal). There she took advantage of the good vibration of Pai to dedicate to writing.

When we arrived it was already night. We chose the hotel through Natalia’s advice. We booked through Booking (you already know that you can book on this site and enjoy a 15 € discount while you´re helping me …)

Sylvana Pai, a beautiful hotel with small bungalows surrounding a beautiful garden.

The hotel was very central, maintained and highly recommended. It was very good to return to the conversation with Natalia, while we dined and made the first recognition through the streets of the city.

The next morning we went to have breakfast and then we went to buy a ticket so that I and my mother could enjoy and visit the maximum of things. And, since I can not drive a motorcycle, we got a guided tour. It was beautiful coincidence of the friend Natalia was waiting for, Matthias, to have appeared on the street at the very moment when we finished buying the ticket. Natalia was really saying that she had to send him a message to tell us where we were because she was not sure of the hours he would arrive.

We went to see a nice Art-Chai place. Matthias joined us later and we ended up having lunch there. Then we went on the guided tour.

We visited:

The White Buddha, in a scorching heat, climbing those steps was a difficult challenge.

Chinese village, where I practiced a bit of Qigong as if it had in China (but only a little, it was very hot.)

Land Split, a place where the earth separated, with an earthquake, and surprised its owner, who even though not being able to use the land for agriculture as before he knew how to adapt to the new reality and made that place a point of visit in Pai.

Bamboo Bridge, a beautiful and long bamboo bridge. At this time it was all dry. However, I believe that outside of the dry season should be even more beautiful and refer even more to Bali, once it is on a rice plantation.

Pai Canyon, to end the visit with the sunset.

Natália and Matthias joined us on this last visit. Which made the sunset even more beautiful and memorable.

It was cloudy and the expectation of sunset was coming down as we climbed into the Canyon.

However, I found the clouds made the sunset even more special. See the rays of sunlight illuminating the orange drawing around the clouds. The light and the shadow have awakened in me the emotion of feeling everything I hold back so many times.

My shadows came to light. I thrilled, cried, felt and thanked … I stood there fully in me, but as if in us. It was a moment of union with the whole.

How is it possible that I can feel that my course has changed with a sunset …

After this fantastic experience we went together to dinner very close to our hotel, it started to rain as soon as we reached the center.

I had invited Natália to do a Full Moon meditation. And so it was, we ended this fantastic day listening to the rain, sheltered in a kind of bandstand in the hotel garden.

This was the chosen place for meditation. A beautiful meditation that I had the honor of guiding and living with them 3.

Before we leave Pai I still had the opportunity to know a place that is my “face”. I would say it has a mix of Bali and Thailand.

Natalia made a point of taking me there because she knew I would love it – Om Garden. Fantastic food, energy and ambiance difficult to describe in full. We went there to have breakfast and lunch … And, between one thing and another, Natália took me to know the Kung-Fu retreat where she is (she was … ) Father marked this trip by the positive, a pleasant surprise was his “vibe” much in the wave that I like and I identify (I would say much the wave of Bali, that place that still occupies the top of the podium in my heart). Thank you Father, but above all, thank you Natalia for receiving us, orienting and accompanying us these days. How funny that we, both Portuguese, have met twice in life, always in Thailand. I hope to see you soon in Portugal, to see if we find “our” land and build our eco-village and retreat! Father misses you. A destination to return with more time …

It was beautiful coincidence of the friend Natalia was waiting for, Matthias, to have appeared on the street at the very moment when we finished buying the ticket. Natalia was really saying that she had to send him a message to tell where we were because she was not sure of the hours he would arrive.

We went to see a nice place called Art-Chai. Matthias joined us later and we ended up having lunch there. Then we went on the guided tour.

We visited:

Pai Canyon, to end the visit with the sunset.

It was overcast and the expectation of sunset was coming down as we climbed into the Canyon.

However, I found the clouds made the sunset even more special.

See the rays of sunlight creating the orange drawing around the clouds. The light and the shadow have awakened in me the emotion of feeling everything I hold back so many times.

My shadows came to light. I thrilled, cried, felt and thanked …

How is it possible that I can feel that my course has changed with a sunset …

Before we leave Father I still had the opportunity to know a place that is my “face”. I would say it has a mix of Bali and Thailand.

Natalia made a point of taking me there because she knew I would love it – Om Garden. Fantastic food, energy and ambiance difficult to describe.

We went there to have breakfast and lunch …

Pai marked this trip in a very positive way, a pleasant surprise was his “vibe” much in the energy that I like and I identify (I would say very similar to Bali, that place that still occupies the top of the podium in my heart).

Thank you Pai, but above all, thank you Natalia for receiving us, orienting and accompanying us these days.

How funny that we, both Portuguese, have met twice in life, always in Thailand.

Pai is already missed and for sure a destination to return with more time …

Por favor segue e partilha!